سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

مرتضی سرگلزایی جوان – دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تهر
احمد عبداله زاده –

چکیده:

موضوعات مربوط به شکست پروژه های هوش تجاری تاکنون در گزارشات و مراجع بسیار و به شکلهای مختلف مورد بحث قرار گرفته است دراین مقاله به بررسی علل شکست پروژه های مرتبط با هوش تجاری و پایگاه داده تحلیلی براساس سه عامل فروشنده، خریدار و پیمانکار پرداخته شده است سپس همه عوامل در ارتباط با یکدیگر در ۱۲ گروه دسته بندی شده اند پس از بررسی دقیق تر ارتباط اجزای مربوط در هر گروه، مدلی از عوامل شکست در قالب یک نمودار ارائه شده که بطور جامع همه عوامل شکست و نقاط ضعف بالقوه پروژه ها را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار داده است با تحلیل و بررسی دقیق این نمودار و تطبیق آن با شرایط موجود می توان از بروزشکست در پروژه های هوش تجاری و پایگاه داده تحلیلی جلوگیری به عمل آورد.