سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

مهدخت مختاری – شرکت سرمایه گذاری مسکن – ایران

چکیده:

با تحولات اقتصادی – تجاری در سطح بین الملل، گسترش ارتباطات جهانی و تولید انبوه و صنعتی محصولات ، ضرورت طراحی و تولید محصولات بر اساس تامین خواسته های مشتری و رقابت در عرضه محصولات با کیفیت تر، بخوبی احساس شد. از این رو روش های ارزیابی محصول از دهه ۱۹۶۰ تاکنون تکمیل و به صورتی مدون و علمی تعریف شده است. یکی از جامع ترین این روش ها ، روش Q.F.D یا گسترش عملکرد کیفیت بر اساس نظر بهره برداران می باشد.
در این نوشتار به تشریح روند تکمیل پرسشنامه ، خانه کیفیت و نحوه طرح ریزی محصول بر اساس نتایج به دست آمده در خانه کیفیت خواهیم پرداخت.