مقاله آموزش تفكر انتقادي در پرستاري (واژه نامه توصيفي) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاييز ۱۳۸۹ در مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي از صفحه ۳۱۲ تا ۳۱۶ منتشر شده است.
نام: آموزش تفكر انتقادي در پرستاري (واژه نامه توصيفي)
این مقاله دارای ۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شمسايي فرشيد
جناب آقای / سرکار خانم: چراغي فاطمه
جناب آقای / سرکار خانم: الحاني فاطمه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه محيط پرستاري تغيير كرده است و توجه بيشتر به مراقبت در منزل وارايه خدمات پرستاري در جامعه براي ارتقاي سلامتي مي باشد. براي ارايه مراقبت با كيفيت در اين محيط، پرستاران نياز دارند كه مهارت هاي تفكر انتقادي خود را توسعه دهند(۱). تفكر انتقادي به عنوان جنبه مهمي از عملكرد حرفه اي در پرستاري، مامايي و بهداشت مورد توجه قرار گرفته و به ويژه در عرصه هاي باليني براي پرستاري امري حياتي به شمار مي آيد. هم چنان كه پرستاري از حالت شغل به سمت حرفه پيشرفت داشته است، نياز به مهار تهاي شناختي و ارتباطي، پرستاران را از وظيفه محوري به سمت مهارت محوري مبتني بر دانش پيشرفته، سوق داده است (۲).