سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

آرش نژادی – دانشجوی ترم آخر مهندسی مکانیک، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اس
هادی باطنی – دانشجوی ترم آخر مهندسی مکانیک ، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد ا
پویا دامادی – دانشجوی ترم آخر مهندسی مکانیک ، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد ا

چکیده:

در این مقاله چرخدنده کرانویل مربوط به دیفرانسیل خودروی جیپ با روش اجزای محدود نرم افزار Ansysمدل شده و پروسه آنالیز مودال بر روی آن انجام گرفته است تا فرکانس های طبیعی و شکل مودها استخراج شود سپس تست مودال بر روی سازه ی واقعی انجام گرفته تا فرکانس های طبیعی در یک آزمایش واقعی بدست آیند. آنگاه نتایج بدست آمده از دو روش اجزای محدود و تست مودال با یکدیگر مقایسه شده اند که تطابق خوبی را نشان می دهند. در ضمن مودهای دوگانه که بعلت وجود تقارن در سازه بوجود آمده اند مشاهده شده و مورد بحث وبررسی قرار گرفته اند.