سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمدعلی نیازمند – دکترای هوافضا، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری

چکیده:

در این کار ضمن تشریح روش تحلیل صفحه سازی که یک روش تئوری کیفی معادلات دیفرانسیل می باشد، سعی در به کارگیری این روش در آنالیز دینامیک حرکت فضایی هواپیما تحت هدایت همزمان باالرون و استابیلایزر شده است. ابتدا معادلات دینامیکی حرکت اغتشاشی فضایی هواپیما برای مسئله مطروحه کسب شده است. سپس مکان هندسی منحنی های شیب ثابت در صفحه مختصاتی αOP1 و βOP1 ترسیم شده و ضمن تعیین نقاط خاص در این صفحات، گشتاور کنترلی لازم برای کسب پاسخ همگرا (پایدار) در این صفحات نیز تعیین شده است. برای دو نقطه خاص همگرا (پایدار) گره- زینی- کانونی شبیه سازی حرکت صورت گرفته است.