سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری
تعداد صفحات: ۱۴
نویسنده(ها):
میلاد کریم پور لاله دشتی – فارغ التحصیل کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز
رضا حافظی – دانشجوی دکتری مهندسی آینده پژوهی، دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر
امیرناصر اخوان – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت، علم و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
علیرضا اژدری – عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران

چکیده:
یکی از اختراعات بشر که هم دست مایه تجمل شد و هم مایه سهولت زندگی خودرو بود. خودرو را می توان به هر وسیله چرخ داری تشبیه نمود که می تواند نیرومحرکه یا موتور خود را با خود حمل کند. در ابتدای قرن بیست و یکم این اختراغ بالغ شده بشری به یکی از ابزارهای مرسوم بدل شده است. طبق آماری که انجمن بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با بررسی سرانه خودرو در ۱۴۵ کشور جهان و بر پایه سال ۲۰۱۱ تهیه شد که رتبه ایران در مکان ۷۹ام جهان و سرانه خودرو ایران با ۱۴۶ خودرو به ا زای هر ۱۰۰۰ نفر پائین تر از متوسط جهانی قرار گرفت. این آمار و داده های مشابه مبین وجود بازاری با پتانسیل مناسب درون ایران است. با لحاظ کردن فرسودگی خودروها و نرخ تعویض خودرو برای امکانات بیشتر، ضروری به نظر می رسد که خودروساز ایرانی در مسیری گام بر دارد که اعتماد مشتری داخلی را به خود جلب کند. در این پژوهش علاوه بر یادآوری مفهوم رقابت در بازار جهانی و بیان مفاهیم مهم در این زمینه، پتانسیل و گرایش ها روز مشتریان ایرانی در قالب تحلیل نتایج نظرسنجی صورت گرفته از طیف جوان جامعه ایرانی به قسمی ارائه می گردد که بتواند دورنمائی از نیازها و انتظارات مشتریان آتی و بالقوه خودرو داخلی را به تصویر بکشد.