سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: همایش منطقه ای جایگاه تکنولوژی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

فرانک موسوی – دکترای مدیریت آموزشی
لیلا معزز – فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی

چکیده:

امروزه با وجود پدیده ای به نام انفجار اطلاعات و تحول روز افزون علوم مختلف ، چگونگی ارائه این علوم به افراد جامعه و کاربرد اثر بخش آن ها در زندگی فردی و اجتماعی ، افکار بسیاری از اندیشمندان تعلیم و تربیت را به خود معطوف کرده است. یکی از شیوه های مورد توجه ، آموزش مبتنی بر وب می باشد که یکی از زیر شاخه های اساسی در یادگیری لکترونیکی است. و با داشتن دو ویژگی برجسته ی فرامتنی و چند رسانه ای بودن ، یکی از بر جسته ترین شیوه های ارائه آموزش مؤثر و کارآمد می باشد. این روش در بین تکنولوژی های نوین آموزشی دارای ابعاد سخت افزاری ، نرم افزاری و حل مسئله می باشد. در این مقاله با این ارائه تعاریفی از آموزش ، وب ، آموزش مبتنی بر وب، یادگیری الکترونیکی و تکنولوژی آموزشی به اصول آموزش مبتنی بر وب پرداخته می شود و بعد از بررسی ابعاد مختلف آموزش مبتنی بر وب در تکنولوژی آموزشی مزایا و معایب این شیوه ی نوین آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.