سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: پنجمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

سید حسین رضاعی – دانشیار دانشکده مکانیک دانشگاه امیرکبیر
مجتبی تهمورس – مدیر عامل پژوهشکده سیستم های پیشرفته صنعتی
منوچهر آقایی – قائم مقام مدیر عامل پژوهشکده سیستم های پیشرفته صنعتی
سید علی موسوی ویری – رئیس اداره تجهیزات بندری سازمان بنادر و کشتیرانی

چکیده:

امروزه به علت افزایش و توسعه حمل و نقل و صادرات و واردات، مکانیزه شدهن حمل و نقل و انبارداری کانتینرها در اسکله مورد توجه قرار گرفته است. مطمئنا با شروع هزاره جدید، مکانیزه شدن حمل و نقل و انبارهای کانتینری ادامه خواهد یافت. دلایل مهم این ادعا را می توان سریع جمعیت و رشد تقاصای مصرف کنندگان از یک طرف و مزایای زیاد سیستم مکانیزه از طرف دیگر دانست. مضاف بر این که تضمین افزایش توانایی برنامه ریزی خود بسیار حائز اهمیت می باشد. در ابتدا به نظر می رسد که هزینه ساخت و استفاده از چنین سیستمی بیشتر از روش های سنتی باشد (روش های متداول در بنادر قدیمی) ولی با دقت بیشتر و دید عمیق تری می توان به این نتیجه رسید که در دراز مدت روش اتوماسیون مقرون به صرفه تر خواهد بود.