مقاله اثرگذاري و نقش احساس در فرايند طراحي محصول درآمدي بر روش شناسي مهندسي كانسي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۸۷ در نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد (فارسي)(نشريه بين المللي علوم مهندسي) از صفحه ۱۵۱ تا ۱۶۰ منتشر شده است.
نام: اثرگذاري و نقش احساس در فرايند طراحي محصول درآمدي بر روش شناسي مهندسي كانسي
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهندسي كانسي
مقاله احساس و عواطف
مقاله روش شناسي
مقاله طراحي محصول
مقاله ازگونومي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: كليني ممقاني ناصر
جناب آقای / سرکار خانم: خرم مهدي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
امروزه محصولات و توليدات نيازمند در نظر گرفتن عواطف و احساسات حقيقي دروني كاربران هستند تا خريداران بتوانند تفاوت هر محصول را از محصول ديگر تشخيص داده و با خريد آن رضايت مندي خود را نشان دهند. مهندسي كانسي به عنوان يك تكنولوژي نوين ارگونومي مشتري مدار (مصرف كننده گرا) بر مبناي علوم مختلف و كامپيوتر براي توسعه محصولات جديد شكل گرفته است. اين تكنولوژي به صورت “انتقال احساس و تصور مشتري يا همان مصرف كننده نسبت به يك محصول به عناصر طراحي” تعريف شده است. احساسات نهايي به عنوان داده هاي ورودي سنجيده شده،‌ متعادل و تجزيه و تحليل شده و نهايتا توسط مهندسي كانسي پردازش مي شوند. تا با كليه اطلاعات بدست آمده نحوه ي ارتباط احساس روانشناسانه با محصول حاصل شود و به عبارتي طراحان را قادر كند كه تصورات و احساسات مصرف كننده و مشتريان را در محصول جديد پياده كنند. مهندسي كانسي اين امكان و شرايط را براي طراحان فراهم مي كند كه قبل از ورود محصول به بازار، طراحي خود را مورد ارزيابي قرار دهند. اين مقاله توضيح روش شناسي مهندسي كانسي، مفهوم و نحوه بكارگيري آن و همچنين به نقش احساس و عواطف در طراحي مي پردازد.