سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

محمدرضا حیرانی نوبری – دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشکده مکانیک
محمد مرادی لارمایی – دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشکده مکانیک

چکیده:

در این مقاله مجرای سیستم رانش واترجت مورد آنالیز قرار گرفته و با تغییر مقطع مجرا برای بدست آوردن مناسب ترین مقطع , مجراهای مختلف با هم مقایسه شده اند . هندسه مجرا توسط برنامه ای که نوشته شده تولید می شود، سپس این مجرا شبکه زده شده و در سرعت متوسط سیستم معادل ۶ , ۰ JVR= راندمان آن مورد بررسی قرار می گیرد و پروفیل ضریب فشار بی بعد در مقطعی قائم در محل پروانه بدست می آید . به کمک این اطلاعات هندسه و ابعاد مقطع ورودی مجرا تغییر داده می شود تا شکل هندسی بهینه تعیین گردد . نتایج بیانگر بهبود قابل ملاحضه ای در راندمان مجرا می باشند . در این تحقیق برای رسیدن به مقطعی بهینه برای مجرا از نرم افزارهای GAMBIT و FLUENT استفاده شده است