سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: کنفرانس بین المللی استراتژیها و تکنیکهای حل مسئله

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

محمدعلی متولیان – کارشناس ارزیابی و ارتقا / مهندس صنایع

چکیده:

متدولوژی شش سیگما به عنوان یکی از قوی ترین ابزار های حل مساله چند سالی است که در شرکت های معتبر جهانی مورد استقبال قرار گرفته است .برخی از شرکت های ایرانی نیز در راستای افزایش سطح رقابت پذیری خود استفاده از این متدولوژی را در دستور کار خود قرار د اده اند . شرکت سازه گستر سایپا نیز در راستای رسالت خود اقدام به تعریف پروژه شش سیگما درسازندگان تحت پوشش خود کرده است که علاوه بر منافع مالی از لحاظ کیفی نیز دستاورد های چشمگیری داشته است . مطالبی که در اینجا ارائه شده است خلاصه ای از روند تعریف و اجرا ی این متدولوژی در ۴ سازنده انتخابی را نمایش می ده د . این متدولوژی در دو سطح کمربند سبز و کمربند مشکی تعریف و اجرا گردید . در ادامه مطال ب ، نمونه ای از اجرای موفق این متدولوژی، بر اساس گام های اجرایی شش سیگما ارائه شده است.