سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

منیژه قره چه – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی تهران
عبدالمجید عبدالباقی – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شیخ بهایی اصفهان

چکیده:

در این مقاله به بررسی کیفیت خدمات از ابعاد هم دلی . حساسیت . قابلیت اعتماد . تعهد و ملموس بودن بر مبنای مدل کیفیت خدمات در بانک داری الکترونیک و نظام فعلی بانکی و مقایسه اهمیت نسبی این ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری پرداخته شده است بنابراین یک بررسی کلی از روند توسعه بانکداری الکترونیک و مشتری مداری در آن و ارزش آفرینی در بانکداری مبتنی بر فناوری اطلاعات بدست آمده است سپس با توجه به نظرات نمونه ای از مشتریان بانکی با سطح تحصیلات دانشگاهی به ارزیابی نظرات آنان در ضمینه اهمیت ابعاد کیفیت خدمات در بانکداری الکترونیک و بانکداری فعلی از جنبه های مختلف امنیت . اطلاع رسانی . راز داری . جلب اعتماد . تخصص کارکنان . سرعت ارائه خدمات . کاهش هزینه ارائه خدمات . روشن بودن رویه ها و قواعد . تناسب خدمات با خواسته ها و نیاز ها . سهولت در فرآیند ارائه خدمات متنوع بودن خدمات . توسعه و بهبود خدمات فعلی .انسجام و هماهنگی بین بانک ها تجهیزات رایانه ای . تجهیزات شبکه ای به عنوان عناصر اصلی ابعاد کیفیت خدمات بر مبنای مدل کیفیت – خدمت پرداخته شده است