سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

احمد سرداری – عضو هیات علمی دانشگاه شاهد
علی جمالی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد
عباس ابراهیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه شاهد

چکیده:

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصتهای بسیار زیادی را پیش روی شرکتها قرار داده است. در این بیان هیچگونه شکی وجود ندارد. آنچه که می توان در این زمینه اظهار داشت این است که علیرغم ایجاد فرصتهای بی شمار استفاده از فناوری های پیشرفته مبتنی بر شبکه ، تهدیدات مربوط به ان نیز زیاد بوده و در بسیاری از مواقع غیر قابل اجتنابند. در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی بحرانهای بالقوه ناشی از استفاده از اینترنت برای کسب و کارهای مبتنی بر شبکه راه حلهای مقابله با بحرانهای احتمالی نیز مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا پس از بیان بحرانها ومشکلاتی که کسب و کارها در فضای مجازی با ان روبرو هستند مدلی چهار مرحله ای ارائه شده است که در ان به شیوه حل این بحرانها پرداخته شده است. لازم به ذکر است که این مدل رویکردی عملیاتی دارد.