سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

محمد فتحیان – دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده صنایع
آناهیتا دماوندی – دانشگاه علم و صنعت ایران – دانشکده صنایع

چکیده:

امروزه احتیاج به انجام سریع و ارزان معاملات در حجم بالای اطلاعات و دسترسی آسان به منابع احساس می شود . عامل های هوشمند انقلاب امیدوار کننده ای در هدایت و اداره کسب و کار در مدل های مختلف تجارت الکترونیک برای ما ایجاد نموده اند . طراحی و پیاده سازی سیستم های هوشمند ناهمگن به علت وجود تعداد زیاد اجزا و تعامل بخش ها با یکدیگر و با محیط اطراف، پیچیده اند . تکنیک های طراحی و پیاده سازی نرم افزاری سنتی اینگونه پیچیدگی در تعاملات را بصورت موثر و مناسب مدیریت نمی کند و برای حل اینگونه مسائل از تکنیک ها و روش های موجود باید بصورت ترکیبی و نه انحصاری استفاده کرد . هدف این مقاله ارائه مدلی مبتنی بر سیستم های هوشمند هیبرید برای خرید و فروش الکترونیکی می باشد . در مدل پیشنهادی عامل های خریدار و فروشنده از توابع مطلوبیت یکدیگر آگاهی ندارند ولی عامل هماهنگ کننده از توابع مطلوبیت دو طرف آگاه است و وظیفه دارد تا نقطه توافق را تشخیص دهد و تابع مطلوبیت مشترک هر دو طرف را به حداکثر برساند . در اینجا هدف این است که پیشنهادی پیدا شود که بیشترین مطلوبیت را برای هر دو طرف مذاکره داشته باشد، مطلوبیت مشترک ( مجموع مطلوبیت خریدار و فروشنده بر روی پیشنهاد ) بصورت تابع هدف تعریفمی شود . در این پروژه از الگوریتم ژنتیک برای پیدا کردن بهترین مطلوبیت و نقطه توافق استفاده می شود . این مدل پیاده سازی و عملکرد آن بررسی شده است .