سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دومین کنفرانس توسعه منابع انسانی

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

مصطفی جعفری – دکترای مهندی صنایع با تخصیص در برنامه ریزی استراتژیک از دانشگاه IIT، عضو
آرنوش شاکری – فارغ التحصیل مهندسی صنایع
فرزانه دهقان نیری – فارغ التحصیل صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناس فناوری اطلاعات

چکیده:

گروهی از نظریه پردازان بر این باورند که دانش جدید در اثر بر هم کنشهای متقابل بین دانش آشکار و صریح و دانش ضمنی بوجود می آید. در مقابل، گروهی دیگر نقش ابزارهای فناوری را در ایجاد دانش جدید بسیار مهمتر می دانند. این مقاله سعی داردضمن بررسی دو دیدگاه فوق، متدولوژی سومی را با استفاده از تلفیق دو نظریه فوق ارائهنموده و به بررسی نقش فناوری اطلاعات دراین متدولوژی در جهت ایجاد دانش جدید و مدیریت دانش سازمانی بپردازد. همچنین ابزارهای متداول فناوری اطلاعات که در توسعه دانش سازمانی به کار گرفته می شوند، از دیگر بخشهای این مقاله خواهد بود.