سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

امید زندی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی – دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

تکنولوژی ابعاد جدیدی را به تفکر استراتژیک در ابعاد کسب و کار اضافه نموده است بگونه ای که سازمان هایی که از استراتژی کسب و کار مشخصی بهره می برند، در تلاش هستند تا استراتژی تکنولوژی معینی را نیز در سازمان خود پیاده سازی نمایند. این استراتژی به سازمانها در انتخاب مناسب تکنولوژی وبهره گیری اثر بخش از آن کمک می نماید.
به منظور تدوین استراتژی تکنولوژی ، مدلها و روشهای متفاوتی وجود دارد. در این مقاله مدلی ارائه شده که بتوان استراتژی تکنولوژی را در یکسازمان فرموله نمود، همچنین برای تعیین میزان اهمیت هر یک از تکنولوژیها و کمک به انتخاب مناسبترین تکنولوژی از تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است.