سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

امید زندی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی – دانشگاه شهید بهشتی

چکیده:

تکنولوژی ابعاد جدیدی را به تفکر استراتژیک در ابعاد کسب و کار اضافه نموده است بگونه ایکه سازمانهایی که از استراتژی کسب و کار مشخصی بهره می برند، در تلاش هستند تا استراتژی تکنولوژی معینی را نیز در سازمان خود پیاده سازی نمایند . این استراتژی به سازمانها در انتخاب مناسب تکنولوژی و بهره گیری اثربخش از آن کمک می نماید .
به منظور تدوین استراتژی تکنولوژی، مدلها و روشهای متفاوتی وجود دارد . در این مقاله مدلی ارائه شده که بتوان استراتژی تکنولوژی را در یک سازمان فرموله نمود، همچنین برای تعیین میزان اهمیت هر یک از تکنولوژیها و کمک به انتخاب مناسبترین تکنولوژی از تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است