سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس مهندسی پزشکی ایران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

سید محمد رجایی – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده
فرشاد فرهی فر –
شهاب منصور بقایی –

چکیده:

در این نوشتار برخورد سر با شیشه سه لایه که در اتومبیل استفاده می شود به کمک مدل اجزای محدود مدلسازی و تنش های ایجاد شده بر اثر برخورد سر با این نوع شیشه محاسبه شده است. سپس تنش های ایجاد شده بر اثر برخورد سر با مانع صلب و همچنین شیشه معمولی نیز به دست آمده و با حالت اول مقایسه گردیده است که مقادیر تنش های به دست آمده در دو نقطه قدام و خلف مغز به صورت نمودار آورده و مقایسه شده اند.