سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

محمد فتحیان – استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
نگار رستگار – کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

در این مقاله ابتدا مطالبی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری بخش بندی بازار، شاخص ارزش مشتری و وفاداری مشتریان ارائه می شود. سپس مدل تعیین وفاداری RFM و مدل توسعه یافته R*FM*Beta با ذکر محاسبن آن شرح داده می شود پس از آن به بیان مدل ارزش دوره عمر مشتری پرداخته و مدل جدیدی از ترکیب مدلهای ارزش دوره عمر و مدل توسعه یافته R*FM*Beta ارائه می دهیم. همچنین با بیان روش تحقیق و شرح چگونگی استخراج اطلاعات رویه جمع آوری و تحلیل اطلاعات در این تحقیق توضیح داده خواهد شد.