سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

علی صنایعی – دانشیار دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه مدیریت
منیره صالح‌نیا – دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه مدیریت

چکیده:

تاریخ پیشرفت های بشر در طول سه عصر کشاورزی، عصر صنعت و عصر اطلاعات بعنوان سه موج تغییر اساسی اتفاق افتاده است. چهارمین موج تغییر یا عصر مجازی شرایط جدیدی را خلق خواهد نمود که بیشتر امور روزانه زندگی بشر مجازی خواهد شد. عصر دانش یا عصر اطلاعات که یکی از نمادهای فیزیکی آن اینترنت است، به سرعت در حال گسترش بوده و پتانسیل های نهفته در آن هنوز به طور وسیعی در اختیار بشر امروز قرار نگرفته است و علاوه بر آن هنوز از آنچه وجود دارد نیز به نحو بهینه ای استفاده نمی شود. دانستن شیوه های نوین بازاریابی و استفاده از بازاریابی الکترونیکی می تواند سبب مزیت رقابتی گردیده و در لند مدت نیز تمامی شرکت ها از بازاریابی الکترونیکی و دیجیتالی استفاده نمایند، بدون نیاز به حضور در فروشگاه، همه کالاها به صورت مجازی (نمادین) در دسترس هستند و مشتری می تواند هر فراورده‌ای را در اینترنت ببیند، بررسی کند، ویژگی های آن را دریابد، از میان عرضه کنندگن و قیمت ها بهترین را برگزیند و با فشردن چند دکمه از راه اینترنت، سفارش و پرداخت را انجام دهد.