سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: ششمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

حسن فدوی – دانشجوی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی
حسن قاسمی – استادیار و عضو هیئت علمی دپارتمان هیدرومکانیک
رضا یوسف زاده – دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش هیدرودینامیک

چکیده:

سیال در برابر حرکت زیردریایی، در شرایط مختلف مقاومت های مختلفی را از خود نشان می دهد.در نتیجه سیستم رانش برای غلبه بر آنها ناچاربه صرف انرژی فراوانی است. در این مقاله ما این نیروهای مقاوم را در شرایط های مختلف بخصوص شرایط سرویس، بر روی بدنه اصلی زیر دریایی شناسایی کرده و روشی را برای محاسبه آنها پیش می گیریم. بعد از رسیدن به این توانایی ، روش خود را برای بهینه سازی و طراحی هیدرودینامیکی این بدنه در شرایط سرویس معرفی می نماییم. ما برای انجام این عملیات های محاسبه و بهینه سازی، نرم افزاری را طراحی نموده ایم که آن رامعرفی خواهیم کرد. این نرم افزار علاوه بر این قابلیتها، می تواند با فراخوانی نرم افزار اکسل نمودارهای مختلف هیدرودینامیکی را رسم نماید و نیز فرم بدنه ای را که مشخصات هندسی آن در پنجره ورودی داده شده است. در ی پنجره مخصوص رسم نماید.