سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

نسیم غنبرتهران – دانشجوی دکتری رشته مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس کارشناس و مدرس ساز
ونوس حسینعلی میرزا – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی سازمان مدیریت صنعتی کارشناس
الهه ملکی – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی

چکیده:

دراین مقاله از پایگاه تجارت به عنوان مبنایی برای ایجاد حافظه سازمانی و توسعه دانش در سازمان استفاده شده است استفاده مجدد از تجربه – دانشی که از حل مسائلی که قبلا با آنها برخورد شده است و راه حل موفقی بری آنها پیدا شده است نقش موثری در تسهیل فعالیتهای سازمان ها و حل مشکلات جدید با بهره گیری از تجربه های قبلی دارد از آنجا که تجارب نوع خاصی از دانش مستند متدولوژی ما روشها و ابزارهای مدیریت دانش با لحاظ کردن ملاحظات و ویژگیهای خاص تارب در مدیریت تجارب نیز قابل استفاده است این مقاله با مبنا قرار دادن یک مورد عملی به مدیریت تجارب ناشی از مقاومت کاربران در قبال پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی می پردازد و بر آن اساس چهارچوبی برای مدیریت تجارب، استخراج، ثبت، به کارگیری، و برور اوری آنها ارائه می دهد.