سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

سید حسام الدین ذگردی – عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
محسن فلاح زاده – کارشناس ارشد مهندسی صنایع

چکیده:

سنت کپی سازی محصولات خارجی بدون توجه به لزوم تطبیق آنها با خصوصیات و نیازهای مصرف کننده ایرانی، وی را ناچار به قناعت به استفاده از محصولاتی با کیفیت پایین می سازد و باعث تقویت تقویت واردات و عدم ایجاد رقابت واقعی در بین تولیدکنندگان داخلی می شود. از آنجا که کیفیت یعنی رضایت مندی مشتری و نهایتا توسط وی ارزیابی می شود، در این مقاله با بکارگیری ابزار QFD ( که به شناسایی مشتریان، نیازمندی های آنها و چگونگی دستیابی به این نیازمندیها می پردازد) و به کمک یک مدل برنامه ریزی آرمانی به چگونگی تعیین معیارهای لازم در انتخاب محصول مطابق با نیازهای مصرف کننده ایرانی پرداخته شده است.