سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مژگان مغماری – کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های ن

چکیده:

سیستم های پیش بینی و توصیه محصول از جمله ابزارهای تجارت الکترونیک هستند که از طریق جمع آوری، تحلیل و مدیریت اطلاعات مربوط به فعالیتهای مشتری در فرایندهای خرید قبلی در یک فایل شخصی و همچنین بررسی علایق، اولویتها و تعداد مراجعات او در هر بار ورود به فروشگاه مجازی نیازهای آتی او را پیش بینی نموده با ارائه توصیه های مفید او را در فرایند خرید یاری می رسانند. دراین مقاله پس از معرفی و بیان نقاط قوت و ضعف چند روش پیش بینی و توصیه رایج درتجارت الکترونیکی یک روش توصیه نوآورانه تلفیقی به نام INORM معرفی می گردد این روش به تنهایی توانسته است از مزایای هفت روش توصیه کنونی بهره برده و بسیاری از نقاط این روشها را نیز برطرف نماید. ارائه توصیه با کیفیت بالاتر، امکان توصیه کالاهای جدید رفع مشکلات ناشی از افزایش کالا ها و مشتریان در فرایند توصیه، امکان پیش بینی کالاهای مورد نیاز جهت فرایند تدارکات برای فروشنده برخی از نقاش قوت این روش است همچنین این روش به سهولت می تواند در فروشگاههای اینترنتی ایران به عنوان یک ابزار مدرن تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد.