مقاله ارتباط به کارگيري راهبردهاي يادگيري و سطح مهارت فراگيران زبان انگليسي به عنوان يك زبان خارجي که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۸ در نوآوري هاي مديريت آموزشي (انديشه هاي تازه در علوم تربيتي) از صفحه ۱۰۳ تا ۱۱۵ منتشر شده است.
نام: ارتباط به کارگيري راهبردهاي يادگيري و سطح مهارت فراگيران زبان انگليسي به عنوان يك زبان خارجي
این مقاله دارای ۱۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله راهبرد يادگيري
مقاله آزمون بسندگي مهارت زبان
مقاله تافل
مقاله يادگيري زبان خارجي

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: محمدي مجتبي

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف اصلي اين تحقيق بررسي ارتباط به كارگيري راهبردهاي يادگيري در فرآيند يادگيري زبان انگليسي و مهارت زباني آنها در ميان دانشجويان زبان انگليسي مي باشد. اين گروه شامل ۱۸۹ دانشجوي سال اول زبان انگليسي بوده كه به روش نمونه گيري تصادفي گروهي از ميان ۳۶۸ دانشجوي سال اول زبان انگليسي دانشگاه آزاد اسلامي رودهن انتخاب شده اند. در اين تحقيق از پرسش نامه راهبردهاي يادگيري زبان آكسفورد (SILL) و نسخه آزمون سنجش بسندگي زبان انگليسي تافل (ETS) سال ۲۰۰۳ استفاده شده است. يافته هاي اين تحقيق نمايانگر وجود همبستگي ميان به كارگيري راهبردهاي يادگيري و سطح مهارت زبان انگليسي اين دانشجويان مي باشد. علاوه بر اين، تفاوت قابل ملاحظه اي بين دانشجويان دختر و پسر در به كارگيري راهبردهاي يادگيري و سطح مهارت آنها مشاهده نشده است.