مقاله ارتباط تغييرات ارزش افزوده بازار با ارزش افزوده اقتصادي و سود حسابداري که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) از صفحه ۸۷ تا ۱۰۴ منتشر شده است.
نام: ارتباط تغييرات ارزش افزوده بازار با ارزش افزوده اقتصادي و سود حسابداري
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزش افزوده اقتصادي
مقاله ارزش افزوده بازار
مقاله سود حسابداري

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: اسدي غلامحسين
جناب آقای / سرکار خانم: نظري مرند حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به متون علمي به نظر مي رسد که داده ها و اطلاعات تاريخي توانايي تعيين ارزش يک دارايي را نداشته باشند. اما شواهد نشان مي دهد که در بازار، سرمايه گذاران بر اساس گزارشهاي مالي و اطلاعات مندرج در آن، تصميمات سرمايه گذاري خود را شکل مي دهند. در همين حال، استوارت ادعا مي کند که مدل ارزش افزوده اقتصادي که بر مبناي داده هاي تاريخي محاسبه مي شود ممکن است به درستي ارزش خلق شده در بازار را شناسايي کند، در اين صورت بايد ساير معيارها مانند سود حسابداري را رها کرد. بر اين مبنا، سعي شد تا اين ادعا در بورس اوراق بهادار تهران به محک آزمايش گذاشته شود. نتايج حاصل نشان مي دهد که در بازار اوراق بهادار تهران، ارزش افزوده اقتصادي و سود خالص حسابداري، معيارهايي ضعيف و ناکارآ براي شناسايي ارزش ايجادي در بازار هستند.