سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: کنفرانس بین المللی اقتصاد، حسابداری، مدیریت و علوم اجتماعی
تعداد صفحات: ۱۱
نویسنده(ها):
عباس خمسه – هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت و حسابداری، گروه مدیریت صنعتی
حمید نوید – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت صنعتی
مجید نوید – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت صنعتی

چکیده:
تغییر نیازها و خواستههای مشتریان، تحول سریع تکنولوژی، افزایش رقابت در بازار و افزایش رونق اقتصادی موجب شده است که شرکتها در صنایع مختلف با سرعت، بازدهی و کیفیت روبه رشدی به نوآوری و ارائه محصولات جدید بپردازند. در واقع، مشتریان در جستجوی محصولات جدیدتر، پیشرفتهتر و منطبق بر نیازهای خود هستند و شرکتها نیز ناچارند محصولاتی را ارائه دهند که پاسخگوی نیاز و انتظارات مشتریان باشد، زیرا در غیر این صورت، رقبا گوی سبقت را از آنان خواهند ربود. همین امر موجب پررنگتر شدن بحث فرآیند توسعه محصول در شرکت ها و صنایع مختلف شده است و توسعه محصول جدید را به یکی از پیچیده ترین و دشوارترین وظایف کسب و کار تبدیل نموده است . در این مقاله سعی داریم نسبت به ارزشیابی میزان موفقیت مولفه های تاثیر گذار بر توسعه محصولات جدید در صنایع خودروسازی شرکت گروه بهمن و اولویت بندی آنها اقدام نموده و وضعیت شرکت و شکاف موجود در هر یک از عوامل را بررسی و بیان نماییم.