سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی ارزش

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

بهناز جعفری – دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری کارشناس گروه مطا

چکیده:

امروزه شرکت ها و کارخانجات توجه ى زیادی به بحث برون سپاری دارند و این امر عمدتا با هدف آزادسازی سرمایه، جهت استفاده در محصولات استراتژیک دیگر انجام میپذیرد. نکته ى اساسی در این میان این است که چه محصولی و چطور برون سپاری شود، بطوری که سرمایه شرکت کاهش نیابد، لذا نیاز است معیارهای مناسب برای محصول، جهت برون سپاری مشخص گردد و در نهایت تعیین گردد که محصول ارزش ساخت در داخل شرکت یا برون سپاری به تامین کنندگان دیگر را دارد یا خیر. در این مقاله، هدف بحث در مورد تعیین ارزش گذاری محصول برای تولید در داخل و یا خارج از شرکت و بکارگیری تامین کنندگانی است که این ارزش را حاصل کنند و از آنجا که یکی از عوامل کلیدی برای افزایش توان رقابتی و کیفیتی محصولات و خدمات تولیدی سازمان ها و شرکت ها، برقراری رابطه ى تنگاتنگ با تامین کنندگان مواد و قطعات اولیه و همکاری و ارزیابی دقیق آنان است، در نهایت بکارگیری روند مهندسی ارزش با هدف بالابردن و یا حفظ سطح کیفی و کمی محصول با توجه به استراتژی شرکت و هماهنگ نمودن تامین کننده با این استراتژی ها توصیه می شود.