سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

فرشاد نورایی – شرکت رستار فرایند

چکیده:

پس از حادثه Piper Alpha در دریای شمال به سال ۱۹۸۸ که به مرگ ۱۶۷ نفر انجامید، نحوه نگرش به ایمنی سکوهای دریایی در انگلستان و س پس بطور کلی در جهان دگرگون شده و کدها و استانداردهای متعدد و پیشرفته ای برای ارتقاء ایمنی این سکوها تدوین گردید . هر چند که در این استانداردها برخی عناصر تصریحی (prescriptive) وجود دارد، می توان گفت محتوای آنها عمدتا حالت نتیجه نگر(performance-based) یافته و طراحان را به سمت روشهای تحلیلی و ارزیابی ریسک برای اجرای تمهیدات ایمنی بر مبنای اولویت بندی سوق می دهد