سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

سودابه نامدارزنگنه – هیئت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا

چکیده:

سرمایه فکری به عنوان یکی از عناصر شایستگی های محوری و مزیت رقابتی شرکتها محسوب می شود در برخی تحقیقات سرمایه های فکری به عنوان شکاف بین ارزش بازاری و ارزش دفتری یک شرکت معرفی شده است سرمایه فیزیکی را شرکتها در دفاتر حسابرسی خود ثبت می نمایند و با شاخص های مالی روند عملکرد مالی خود را بررسی و به سهامداران گزارش میدهند اما سرمایه های فکری را چگونه می توان ثبت کرد و اهمیت آنان را در بالا بردن ارزش برای صاحبان سهام شرکت ها نشان داد؟