سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

حمید رضا ایزد بخش – دانشچوی دکترا مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو باشگاه پژوه
امیر حسین امیر خانی – استاد یار دانشکده مدیریت دانشگاه پیام نور

چکیده:

در این مقاله مدلی بر مبنای روش برنامه ریزی خطی "تحلیل پوششی دادها" و روش آماری"تحلیل مولفه های اصلی"برای ارزیابی سایت های تجاری الکترونیکی ارائه شده است. نمونه مورد استفاده ورودی ها و خروجی های ۱۲ سایت تجاری است که کارائی های آنها را با کمک شاخص های مالی،فنی تجارت الکترونیکی مورد ارزیابی و مقایسه قرار داده و سایت های کارا را مشخص می کند. از طرفی مدیران را با مشکلات و ضعف های بالقوه این سایت ها آشنا کرده و آنان را برای رفع این مشکللات یاری می کند. از تحلیل مولفه های اصلی برای تصدیق نتایج تحلیل پوششی دادها استفاده شده است.