سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت

تعداد صفحات: ۲۱

نویسنده(ها):

سعید موسوی – فوق لیسانس علوم ارتباطات دانشکده صدا و سیما،دانشجوی سال آخر کارشناسی
سیدمحسن ابریشمی – مهندس مکانیک طراحی جامدات دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز

چکیده:

با توجه به جهانی شدن تجارت و بالا رفتن سطح توقعات مشتری و رقابتی شدن بازارها، وجود یک سیستم مدیریت کیفیت در یک سازمان امری ضروری به نظر میرسد. همچنین از نشانه های بارز پیشرو بودن و به جلو حرکت کردن سازمان توانایی اندازه گیری عمل کرد فعالیتها و فرایندها ازجمله ، سیستم مدیریت کیفیت میباشد. در مقاله زیر به کمک یک روش ابداعی به اندازه گیری عملکرد سیستم کیفیت پرداخته می شود و به یک مورد انجام شده اشاره می گردد.