سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

فرشید بابااکبری – کارشناس ارشد مدیریت صنعتی
بهروز زارعی – عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
سوفیا فرکیش – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

چکیده:

با مطرح شدن رویکرد فرآیندی در دو دهه اخیر سازمان های متعددی مبادرت به انجام مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار نموده اند هر چند برخی از این سازمان های توانسته اند به نتایج چشم گیر و قابل توجهی در پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود، کاهش هزینه و بهبود عملکرد دست یابند، اما بسیاری نیز نتوانسته اند پروژه مهندسی مجدد را با موفقیت اجرا و پیاده سازی نمایند. فقدان یک نظام ارزیابی عملکرد در پروژه های مهندسی مجدد باعث گردید، تا کنترل و ارزیابی دسترسی از روند اجرای این گونه پروژه ها به عمل نیاید از این رو این مقاله به بررسی یک راهنما برای ارزیابی عملکرد اجرای پروژه های مهندسی مجدد به عنوان یک ضرورت می پردازد.