سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سراسری شبکه های توزیع نیروی برق

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

احسان علیشاهی – دانشگاه تربیت مدرس . دانشکده فنی مهندسی .
مرتضی سعیدی – دانشگاه تربیت مدرس . دانشکده فنی مهندسی
محسن پارسا مقدم – دانشگاه تربیت مدرس . دانشکده فنی مهندسی
میعاد رضا شفیعی خواه – دانشگاه تربیت مدرس . دانشکده فنی مهندسی

چکیده:

در گذشته شرکت های توزیع بوسیله هزینه خدامت و یا نرخ بازگشت سرمایه (COS/ROR) اداره می شدند . در این روش هر هزینه ای که شرکت توزیع انجام می داد در نهایت با افزایش نرخ جبران می شد . و به شرکت بر میگشت . ای نکار شرکتها را تشویق می کرد که بیش از حد هزینه کنند و برای محاسبه مخارج و حذف هزینه های اضافی و یا افزایش راندمان و قابلیت اطمینان انگیزه ای نداشته باشند . لیکن با ایجاد بازار برق رقابتی و تجدید ساختار یافته و با حضور خرده فروش ها روش تنظیم (COS/ROR دیگر عملا کنار گذاشته شد و از روشهای جدیدی جهت تنظیم بازار و یا نظارت بر شرکت های و توزیع استفاده شده است .