سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سیدتقی سیدمحمددولابی – کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده مهندسی مکانیک
سیدحسن موسوی – استادیار دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده مهندسی مکانیک

چکیده:

بررسی علل خرابی و رفع عیوب بوجود آمده در چرخ قطار باعث افزایش طول عمر آن می شود . بررسی ها نشان می دهد یکی از مهمترین علل بروز خرابی در چرخ قطار ترک های حرارتی بوجود آمده در قسمت گام چرخ می باشد که بواسطه تنش های حرارتی بوجود آمده در هنگام ترمزگیری است. برای فائق آمدن به این مشکل، در هنگام تولید چرخ و طی چند مرحله فرایند تنشهای معکوس پسماند در rim (بانداژ) ایجاد می کنند.
در این مقاله به تحلیل تنشهای پسماند بوجود آمده در چرخ قطار می پردازیم . فرایند ۸ مرحله ای و کل فرایند ۱۰ ساعت می باشد . اثرات تغییر خواص مواد و انتقال حرارت جابجایی و تشعشع در نظر گرفته می شود خواص مواد غیر خطی و وابسته به دما است و مدل تحلیل سازه ای الاستیک-پلاستیک از نوع سخت شوندگی سینماتیکی است..