سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: همایش بررسی متون و منابع حوزه های فلسفه، کلام، ادیان و عرفان

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مریم صابری نجف ابادی – استادیار مرکز تحقیق و توسعه

چکیده:

نقش نظام اموزش هر کشور در تولید دانش و انتقال تجارب فرهنگی و علمی انسانها و پرورش نیروهای انسانی کارامد بسیار بااهمیت است دانشگاه همیشه منبع اصلی تامین نیرویانسانی ماهر، متخصص و مبتگر جهت رفع تنگناهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است طی دهه های گذشته بررسی کیفیت اموزش عالی در دستور کار دولتها قرارگرفته و بهبود کیفی اموزش در این سطح از مهمترین اولویتها اعلام شده است. برنامه درسی از مهمترین عناصر نظام اموزشی است که زمینه تحقق اهداف این نظام را فراهم می سازد و در فرایند اموزش و همچنین تدوین کتاب درسی نقش مهمی دارد سرفصل یا برنامه درسی در پاسخ به نیازهای اموزشی دانشجویان و بازار کار آنها تدوین می شود و زمینه تربیت افراد متخصص را فراهم می کند فلسفه بخش مهمی از علوم انسانی است که هدفش کسب فهم عمیق ویژگیهای هستی وانسان است.