سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سودابه میرزاتاراج – کارشناس ارشد فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک تهران
محمدرضا غلامیان – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران مهندسی صنایع

چکیده:

همانطور که میدانیم یکی از موضوعات مهم در توسعه تجارت الکترونیکی بیمه الکترونیکی می باشد زیرا با افزایش روزافزون حجم معادلات تجارت الکترونیکی در جهان و نیاز شدید این نوع تجارت به وجود بیمه بیمه الکترونیکی به عنوان بخش بسیار مهمی در عرصه تجارت الکترونیکی درآمده است در بتدا متذکر اهمیت فوق العاده بیمه گزاران می شویم زیرا که در صنعت بیمه انچه که ارائه داده می شود به هدف ارائه آن به بیمه گزاران است پس برای ما بسیار مهم است که محصولات و خدماتی را که ارائه میدهیم کاملا با نیازهای آنها همخوانی داشته باشد و مهمترین کلید ان جمع آوری اطلاعات معتبر و مستند می باشد به این ترتیب رضایت مشتریان نقش اساسی در اهداف سازمان به خود اختصاص داده است و سازمان ها می دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلانشان درگرو جلب رضایت مشتریان می باشد در نتیجه لازم است در سازمان، سیستمی برای جذب و حفظ مشتریان طراحی و پیاده سازی گردد که امروزه این سیستم ها را به عنوان سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان می شناسند. ولی نمی توان گفت که همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند بنابراین لازم است که برروی مشتریان کلیدی توجه خاصی داشته باشیم. جهت انجام این کار نیاز به استراتژی های خاصی می باشد و نیز اینکه به جای رفتار با همه مشتریان به صورت برابر، مدیران به این نتیجه رسیده اند که استراتژی مشتری محور را گسترش بدهند به این ترتیب سازمان ها می توانند روی مشتریانی که دارای قابلیت ارزشمندی برای شرکت هستند سرمایه گذاری نمایند و سرمایه گزاری روی مشتریانی که ارزش چندانی برای شرکت ندارند را به حداقل برسانند.