مقاله استراتژيهاي مديريتي و رويکرد زنان کارآفرين ايراني به موفقيت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در مدرس علوم انساني از صفحه ۵۵ تا ۷۷ منتشر شده است.
نام: استراتژيهاي مديريتي و رويکرد زنان کارآفرين ايراني به موفقيت
این مقاله دارای ۲۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله كارآفريني
مقاله زنان
مقاله ايران
مقاله استراتژي ها
مقاله موفقيت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: آراستي زهرا
جناب آقای / سرکار خانم: اكبري محمدرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
کارآفريني در ايران پديده جديدي است و مطالعات بسيار محدودي در اين زمينه خصوصا در رابطه با موضوع کارآفريني زنان انجام شده است. علي رغم اينکه اخيرا شاهد افزايش علاقه مندي زنان ايراني به داشتن مشارکت اقتصادي و اجتماعي و خصوصا تحصيلات عالي هستيم، ولي در بهره مندي از مشارکت آنان در امور اقتصادي جامعه با مشکلاتي مواجهيمم.
از سوي ديگر، استراتژيهاي متفاوت زنان و مردان کارآفرين در راه اندازي و مديريت کسب و کار و رويکرد متفاوت آنان به موفقيت، منشا تفاوتهايي در کسب و کارهاي آنان مي باشد.
لذا به منظور دريافت شناختي کلي از زنان کارآفرين تحصيلکرده دانشگاهي و کسب و کارهاي آنان، همچنين شناسايي عوامل موثر در راه اندازي موفق کسب و کارهاي کارآفرينانه توسط اين زنان، مطالعه اي وسيع و ملي در جامعه زنان کارآفرين تحصيل کرده دانشگاهي ايران با استفاده از پرسشنامه اي که بدين منظور طراحي و با نظر خبرگان کارآفريني و انجام پيش آزمون، اصلاح گرديد، انجام گرفت. اين مقاله به بيان قسمتي از نتايج اين مطالعه در ارتباط با استراتژيها و رويکرد زنان کارآفرين دانشگاهي به موفقيت مي پردازد. نتايج اين مطالعه نشان مي دهد که زنان کارآفرين ايراني، با برنامه ريزي و با هدف ارايه محصولات و خدماتي با کيفيت بهتر، کسب و کار خود را راه اندازي مي کنند و داشتن برنامه کسب و کار، نقش مهمي در راه اندازي موفق کسب و کار آنان دارد. همنچنين زنان کارآفرين ايراني، موفقيت خود را در درجه اول در رسيدن به رضايت شخصي و اثبات شايستگيهاي خود و سپس در سودآوري مي دانند.