سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهرسیما اشکان نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی
محمدرضا سعادت – دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

فضای رقابتی حاکم بر تجارت و تغییرات تکنولوژی هر لحظه نوید تلاطم بیشتر در محیط پیرامون شرکتها را می دهد و شرکتها بویژه آنهائیکه در محیط بین المللی فعالیت می کنند را وادار می کند تا استراتژیمناسبی برای فعالیت برگزینند. در این میان تکنولوژی اینترنت و فرصت ایجاد شده برای فعالیت در محیط الکترونیک تغییرات گسترده ای را در فضای کسب و کار ایجاد کرده است که برنامه ها و استراتژیهای مختص خود را طلب می کند. در این مقاله تلاش شده است با توجه به متفاوت بودن شرائط کشور ها از نظر توسعه زیر ساختارها و توسعه نهادهای بازاریابی، ابتدا تقسیم بندی از کشورها ارائه شود و سپس بر اساس این تقسیم بندی استراتژیهای بازاریابی الکترونیک متناسب با شرایط هر کشور تدوین شود. در پایان نیز سعی شده است استراتژیهای مناسب با شرایط کشورمان تشریخ شده و راهکارهای جهت فعالیت در فضای اینترنت به شرکتهای ایرانی ارائه شود.