سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

سیدرضا سلامی – دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی تهران، ایران
مهناز عصمت آبادی – کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبائی تهران، ایران

چکیده:

یکی از تکنولوژی های جدیدی که با ظهور خود تا کنون بسیاری از جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است نانوتکنولوژی می باشد که به بررسی مواد و تغییرات در آنها در سطح نانومتر می پردازد پیاده سازی نحوه کاربرد نانوتکنولوژی نیازمند برنامه ریزی مناسب و تخصیص منابع به فعالیتهای مختلف آن در زمانهای مناسب می باشد علاوه بر این بایستی به این نکته نیز توجه نمود که آیا تکنولوژی مورد نظر درمحدوده اهداف تعیین شده برای سازمان می باشد یا خیر؟ برنامه ریزی استراتژیک مبحثی است که بررسی این مسائل می پردازد. شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت به عنوان یکی از شریانهای کلیدی درامر انتقال نفت خام و فراورده های نفتی، به کارگیری نانوتکنولوژی در حوزه های مختلف را در اولویتهای خود قرار داده است این تحقیق با توجه به ویژگی های شرکت و با انتخاب مدل هکس به عنوان مبنای تدوین استراتژی بدنبال تدوین استراتژی مناسب برای شرکت مذکور در زمینه استفاده از نانوتکنولوژی می باشد . بدین منظور از نظرات متخصصان و کارشناسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ستاد نانو و پژوهشکده صنعت نفت استفاده شده است.