سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

هومان مهدوی – مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند تهران، جمهوری اسلامی ایر

چکیده:

ماهیت برنامه ریزی استراتژیک، تفکری آینده نگر و خلاق می باشد برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از امکانات موجود و مقابله با تهدیدات محیطی – در مقابل تفکر انفعالی که نسبت به مشکلات واکنش نشان میدهد اما تفکر صرفا خلاق نمی تواند سازمان را در پیشبرد اهداف بلندمدت پشتیبانی کند عوامل بسیاری منجر به ایجاد فاصله بین عملیات و استراتژی ها می شوند و سازمان به وضع مطلوب خود نمی رسد ضعف در تعریف دقیق عملیات لازم برای اجرا، از عوامل بازدارنده و یا منحرف کننده در مسیر اجرای استراتژی می باشد دراین مقاله راهنمایی برای مرتبط ساختن استراتژی با تاثیر نوآوری های عملی در محصول و فرایند معرفی شده است به نحوی که پس از انتخاب استراتژی و تعریف آن، بتوان قدمهای عملیاتی لازم را شناخت و به بهترین شکل از منابع موجود برای راه حلهای خلاق استفاده کرد. استراتژی به مانند یک مسئله بررسی شده است که حل آن نتایج مطلوب را در بر خواهد داشت.