سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

سید سعید موسویون – معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای مازندران
علی اصغر امجدی – رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران

چکیده:

سیستم پذیرش و بررسی پیشنهادهای کارکنان از جمله تکنیک های موثر در نظام مدیریت نوین بوده که در اغلب صنایع و کارخانجات علاوه بر اثرات چشمگیر اقتصادی، موجبات مشارکت هرچه بیشتر پرسنل در اداره امور را فراهم ساخته است. این سیستم علیرغم موفقیت آن در بخش صنعت، در بخش خدمات (بویژه بخش دولتی) با موانع و مشکلات خاصی مواجه بوده که تدوام و اثر بخشی آن مستلزم شناخت عمیق تر عوامل محرک و بازدارنده و همچنین بکار گیری استراتژیهای اثر بخش و توجه به ظرافت ها و حساسیت آن در سازمان های دولتی می باشد. شرکت برق منطقه ای مازندران با آگاهی از این موضوع ، و بکارگیری مکانیزمهای منحصر بفردی در مراحل امکان سنجی، طراحی، استقرار وبازنگری، توانسته است نتایج مفیدی را کسب و بعنوان یک الگوی موفق، شاخص های کلیدی عملکرد نظام پیشنهادها را به سطح معیارهای بین الملی (کشور ژاپن) نزدیک نموده و در سطح کشور رتبه برتر را کسب نماید.