سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین همایش ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهران مختاری – عضو هیئت علمی واحد قائمشهر سما کارشناس ارشد کامپیوتر نرم افزار
ابراهیم حلاجیان – عضو هیئت علمی واحد قائمشهر
معصومه توکلی – دبیر شیمی آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه

چکیده:

تسریع در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطابق با اهداف سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ یک ضرورت ملی است دراین مقاله سعی بر این ا ست که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از نظر اهمیت بخشی به ویژگیهای سیستمی و علم چند موضوعی چند رشته ای و بین رشته ای در آموزش و پرورش بررسی شود استراتژی و راه کارهای خلاق برای تقویت کاربران آن بیان می شود چالشهای تقویت کاربران فاوا فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی و راه حلهای جدید مبتنی بر رویکرد اصلاح گرایی رویکرد تحول گرایی و رویکرد تلفیقی برای هر نوع کاربر معین و ارائه شود چهارچوب نظام ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش و پرورش درزمینهتقویت کاربران فاوا به شرح زیر است : انسان، سازوکار، ابزار، ساختار . با ارائه الگوریتم و استراتژی TRIZ در مورد حل مسئله مشکل درهر زمینه شناسایی انتخاب مطرح و تحلیل می شود.