سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

آرش قشمی – کارشناس صنایع، شرکت بنیاد صنعتی ایران

چکیده:

هدف از ارائه این مقاله، معرفی یک استراتژی به نام" استراتژی چابکی رقابتی" است. استفاده از این استراتژی را در سازمان به معنی "انجام فرآیندهای تجمعی برای عمل سریع در راههای مختلف" است و به زبان ساده اینکه، اگر تعداد بیشتری استراتژِی را در سازمان اتخاذ کرده و برای دوره زمانی کوتاه تری آن را اجرا نماییم از استراتژی چابکی رقابتی استفاده کرده ایم. استراتژی چابکی رقابتی بر مبنای دو مولفه سرعت و تنوع بنا شده است، زمان در دنیای امروز قابل رقابت با پول، ماشین آلات و نیروی انسانی حرفه ای است.