سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت زنجیره ی تامین و سیستم های اطلاعات

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

هدی قهرمانلو – کارشناسی ارشد مهندسی IT – تجارت الکترونیک ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر ا
مهناز کرمی تبریزی – کارشناسی ارشد مهندسی IT – تجارت الکترونیک ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر ا

چکیده:

زمانی که در کمتر از یک دهه گذشته، کانال هایon line اینترنتی گسترش یافته اند، استراتژی بازاریابی چند کاناله نیز رشد قابل توجهی یافته است. در دسترس بودن کالاها و خدمات در بازارهای تجاری از طریق کانال های مختلف و متنوع سنتی و جدید، سطح خدمات و انتخاب های مشتری را افزایش داده است. لیکن در کنار مزایای قابل توجه توسعه این استراتژی، ورود به این حوزه مدیران را وادار ساخته مسائل و چالش هایی نظیر یکپارچگی مناسب کانال ها با یکدیگر جهت افزایش کارایی و اثربخشی کل، یافتن ترکیب بهینه ای از کانال ها جهت افزایش سطح دسترسی مشتریان به شرکت و بالعکس، ارزیابی عملکرد کانال ها در محیط کانال های چندگانه و در نهایت تأثیر کانال های جدید به ویژه کانال های الکترونیکی را بر عملکرد مالی شرکت مد نظر قرار دهند. این مسائل در کنار موضوعاتی نظیر نقشتجارت الکترونیک در ساختار کانال های چندگانه، هم افزایی کانال ها با یکدیگر، مدیریت زنجیره های تأمین پیچیده تر، راهبری کانال ها و بازنگری ساختارهای اقتصادی شرکای تجاری در این تحقیق مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته اند.