سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی بشاش آلانق – فارغ التحصیل رشته عمران دانشکده عمران دانشگاه آزاد قزوین

چکیده:

امروزه پژوهشکده ها و ذانشگاههای مختلف در مورد مقاوم سازی و بهینه سازی آسفالت و …فعالیتهای زیادی داشته و دارند و به موفقیتهای زیادی دست یافته اند.ترکهای موجود در آسفالت از عوامل بسیار مهم واز مشکلاتی است که طراحان ومجریان با آن مواجه هستند وراههای بسیاری برای مقابله با آن پیشنهاد شده است که یکی از آن راهکارها استفاده از الیاف می باشد.در قطعات آسفالتی مهار شده همانند ر وسازی آسفالتی راهها و فرودگاهها که در تماس با سطح زبر بستر یا اساس می باشند، بعلت وجود مهار گسترده در سطح زیرین دال، در برابر جمع شدگی مقاومت کرده و اصطکاک بستر موجب می گردد تا در دال آسفالتی تنش های کششی به میزان زیاد و حتی بیشتر از بار ترافیک اعمال گردد ،که طبیعتًا موجب شکست آسفالت گردیده و بعلت عبور ترافیک و شرایط جوی و محیطی، عرض ترکها دائمًا گسترش یافته و نهایتًا موجب اضمحلال دال آسفالتی می شود