سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

عباس ابراهیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه شاهد
خسرو آریانفر – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین الملل دانشگاه علامه طباط

چکیده:

از صفات مشخصه اقتصادی که امروزه شرکتها در آن به فعالیت مشغولند، رقابت است. امروزه شرکتها با بهره گیری از شیوه های مختلف رقابتی سعی دارند تا حتی الامکان سهم بازار خود را حفظ نمایند. بدین منظور آنها در پی استراتژیهای رقابتی هستند تا بتوانند به هدف خود دست یابند. در این راستا بسیاری از آنها به کاهش قیمت، تمایز محصول، تمرکز بر بازار خاص و یا سایر استراتژیهای رقابتی روی آورده اند. یکی از مهمترین استراتژیهایی که شرکتها کمتر به آن به عنوان نوعی استراتژی توجه داشته اند ارائه خدمات به مشتریان است. متاسفانه بسیاری از شرکتها از ارائه خدمات بعنوان فعالیتی جانبی توجه داشته و کمتر از آن برای جلب و رضایت بلند مدت مشتری تاکید داشته و یا آنرا بعنوان نوعی استراتژی در نظر می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا با توجه نوین بودن این موضوع صرفا به بحث خدمات و ارائه آن بعنوان نوعی استراتژی در نظر می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا با توجه نوین بودن این موضوع صرفا به بحث خدمات و ارائه آن بعنوان نوعی استراتژی که شرکتها می توانند با توجه به آن به مزیت رقابتی دست یابند بپردازیم. در واقع موضوعی که در این مقاله بدان پرداخته می شود استفاده از خدمات به عنوان نوعی رویکرد استراتژیک به منظور دستیابی به مزیت رقابتی است و نه فعالیت معمولی و جانبی.