سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: چهارمین همایش قیر و آسفالت ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

امیر کاوسی – دانشیار گروه راه و ترابری دانشگاه تربیت مدرس
کامران رفیعی – دانشجوی دکتری راه و ترابری

چکیده:

در طراحی مکانسنیک – تجربی روسازی، مدول بر جهندگی برای طراحی معیار قرار گرفته و آزمایش سه محوری تکراری برای تعیین M R پیشنهاد شده است. اما این آزمایش بسیار پیچیده ، زمان بر و پرهزینه است . لذا بسیاری از سازمان ها تخمین مدول برجهندگی در محل به گونه ای که همبستگی قابل قبولی با مدول آزمایشگاهی داشته باشد را مورد توجه قرار داده اند.