سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سیدمحمد سنجری – دانشجوی کامپیوتر دانشگاه پیام نور رشت
محمد قلی پور – کارشناس ارشد سیستم گرایش IT، مدرس دانشگاه پیام نور رشت

چکیده:

دراین مقاله بررسی می شود که چگونه فناوری متن باز باعث تسریع در فرایند یادگیری در آموزش الکترونیکی می گردد فناوریهای متن باز با پویا ساختن فضای آموزش الکترونیکی به وسیله شرکت دادن فرد یادگیرنده در تولید و بهبود ابزارهای آموزش الکترونیک باعث می گردد تا فضای آموزش مجازی که از فاکتورهای اجتماعی کمتری نسبت به فضاهای سنتی کلاس های درس برخوردار است بسیار جذاب تر جلوه نماید همچنین ابزارهای متن باز با دارا بودن ویژگی بهبود بخشی توسط تمامی افراد، ویژگی های کیفی بالاتری نسبت به نمونه های تجاری خود دارند. همچنین این فناوری ها هزینه های نگهداری و پشتیبانی فنی به مراتب کمتری نسبت به نمونه های دیگر دارند و به این ترتیب دستیابی به الگوی آموزش همگانی سهل الوصول تر می نماید.