سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: دهمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

محمدرضا نگهداری – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی دریا – دانشگاه صنعتی مالک اشتر
حسن قاسمی – عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنا

چکیده:

فین عبارت است از یک جفت بالک یا هیدروفویل جمع شونده دور از خن در وسط کشتی که برای کاهش موثر غلتش عرضی شناور به کار می رود با حرکت غلتشی کشتی توسط ژیروسکوپ و فیدبک آن عمل کنترل سیستم اتفاق می افتد و دستوری مبنی بر باز شدن بازوی فین صادر می شود و در اثر لیفت آن عمل پایداری صورت می گیرد در این مقاله به بررسی عملکرد فین ها و چگونگی انتخاب و سهم آنها در کاهش غلتش عرضی شناور و کاهش حرکت رولینگ شناور پرداخته می شود.